نشست علمی «جایگاه فقه در حکمرانی عادلانه از منظر امام خمینی» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی

نشست علمی «جایگاه فقه در حکمرانی عادلانه از منظر امام خمینی» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر ...

در آستانه سی و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اولین نشست علمی در روز پنجشنبه 10 خرداد 1403 با موضوع «جایگاه فقه در حکمرانی عادلانه از منظر امام خمینی» و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد واعظی در مدرسه فیضیه برگزار شد.

چهارشنبه, خرداد 16, 1403 19:49
امروز با امام: دهم فروردین

امروز با امام: دهم فروردین

ـ تلگراف تشکر از همدردی روحانیون تهران؛ حمله به مدرسه فیضیه (1342) ـ نامه به آقای سید مهدی یثربی؛ اعلام وصول نامه ارسالی (1357) ـ سخنرانی در جمع مردم و تأکید بر رأی به «جمهوری اسلامی» (1358) ـ پیام تشکر به رئیس جمهور آلمان شرقی؛ تبریک عید نوروز (1361) ـ پیام تشکر به رئیس جمهور چکسلواکی؛ تبریک عید نوروز (1361) ـ پیام تشکر به رئیس جمهور مجارستان؛ تبریک عید نوروز (1361) ـ پیام به فرماندهان نظامی؛ تجلیل از رشادتهای رزمندگان در عملیات فتح المبین (1361)

سه شنبه, فروردين 10, 1400 7:3
امروز با امام: سوم فروردین

امروز با امام: سوم فروردین

ـ نامه سرگشاده به آقای بروجردی؛ استفسار درباره تشکیل مجلس مؤسسان (1328) ـ بیانات در جمع روحانیون و طلّاب قم؛ حمله به مدرسه فیضیه (1342) ـ نامه تشکر به آقای سید محمدتقی شهرستانی (1345) ـ نامه به آقای سید احمد خمینی؛ تأکید بر توجه بیشتر به آقای پسندیده (1351) ـ نامه به آقای سید احمد خمینی؛ تکذیب ارسال حواله (1352) ـ نامه به آقای سید طاهر مرتضوی و ابراز همدردی در مصیبت وارده (1353) ـ پیام به سربازان و پاسداران؛ حفظ اتحاد و برادری (1358)

سه شنبه, فروردين 03, 1400 8:44
مدرسه فیضیه
دوشنبه, اردیبهشت 23, 1398 9:53

زمزم احکام، ربا و اقسام آن

حرمت ربا با آیات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و احادیث اهل بیت علیهم السلام و اجماع فقها ثابت گشته و از گناهان بزرگ محسوب می شود ،
ربا یا ربای معاملی است و یا ربای قرضی و ربا در معامله عبارت است از مبادله دو کالای مثل هم با دریافت اضافی.

تفسیر درست قرآن

معنی «تفسیر» کتاب آن است که شرح‏ مقاصد آن‏ کتاب‏ را بنماید، و نظر مهم به آن، بیان منظور صاحب کتاب باشد. این کتاب شریف، که به شهادت خدای تعالی کتاب هدایت و تعلیم است و نور طریق سلوک انسانیّت است، باید مفسّر در هر قصه از قصص آن، بلکه هر آیه از آیات آن، جهت‏ اهتداء به عالم غیب و حیث راه نمایی به طرق سعادت و سلوک طریق معرفت و انسانیّت را به متعلّم بفهماند. مفسّر وقتی «مقصد» از نزول را بما فهماند مفسر است،
(آداب الصلاة ، ص192-193)