زمزم احکام، اعمال مکه در حج تمتع

زمزم احکام، اعمال مکه در حج تمتع

اعمال مکه در حج تمتع: بعد از انجام اعمال منا در روز عید قربان، حجاج می توانند اعمال مکه را بجا آورند و تا آخر ذی الحجه وقت دارند. معمولاً حجاج گرامی از روز دوازدهم به بعد که از منا به مکه بر می گردند اعمال مکه را انجام می دهند. و در حج تمتع محرمات احرام در سه مرحله حلال می شود:

دوشنبه, تیر 20, 1401 20:51
زمزم احکام، اعمال مکه در حج تمتع

زمزم احکام، اعمال مکه در حج تمتع

بعد از انجام اعمال منا در روز عید قربان، حجاج می توانند اعمال مکه را بجا آورند و تا آخر ذی الحجه وقت دارند. معمولاً حجاج گرامی از روز دوازدهم به بعد که از منا به مکه بر می گردند اعمال مکه را انجام می دهند. و در حج تمتع محرمات احرام در سه مرحله حلال می شود:

دوشنبه, تیر 20, 1401 13:19
زمزم احکام، احرام حج تمتع

زمزم احکام، احرام حج تمتع

احرام حج تمتع: واجبات احرام حج مانند احرام عمره سه چیز است؛محل احرام حج تمتع شهر مکه است حتی قسمتهای توسعه یافته آن اگر چه بهتر است در مسجد الحرام در حجر اسماعیل محرم شوند. با گفتن تلبیه محرمات احرام بر شخص محرم حرام می شود: 18 مورد مشترک بین زن و مرد و 2 مورد اختصاصی بانوان و 4 مورد اختصاصی مردها)

سه شنبه, تیر 14, 1401 12:56
احرام حج تمتع

احرام حج تمتع

احرام حج تمتع: واجبات احرام حج مانند احرام عمره سه چیز است؛محل احرام حج تمتع شهر مکه است حتی قسمتهای توسعه یافته آن اگر چه بهتر است در مسجد الحرام در حجر اسماعیل محرم شوند. با گفتن تلبیه محرمات احرام بر شخص محرم حرام می شود: 18 مورد مشترک بین زن و مرد و 2 مورد اختصاصی بانوان و 4 مورد اختصاصی مردها)

سه شنبه, تیر 14, 1401 10:29

زمزم احکام، ربا و اقسام آن

حرمت ربا با آیات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و احادیث اهل بیت علیهم السلام و اجماع فقها ثابت گشته و از گناهان بزرگ محسوب می شود ،
ربا یا ربای معاملی است و یا ربای قرضی و ربا در معامله عبارت است از مبادله دو کالای مثل هم با دریافت اضافی.

ماه محرم و صفر

محرّم و صفر، که ماه‏‎ ‎‏برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه‏‎ ‎‏داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ که با ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ‏‎ ‎‏زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیه سرایی و‏‎ ‎‏روضه خوانی.(صحیفه امام، ج 15، ص 331)