امام خمینی و نهضت حسینی (4) اهمیت و برکات عزاداری

امام خمینی و نهضت حسینی (4) اهمیت و برکات عزاداری

ترسیم و تصویر این نهضت جاودانه به نشان دادن هر دو صفحه آن است که از مشاهده بُعد حماسی و درخشش جلوه­ های انسانی و تجسم فضائل و کمالات والای اخلاقی، افتخار و ابتهاج رخ میدهد، ولی از دیدن و یاد آوردن آن همه جنایت و رذالت و مصائبی که آن جنایتکاران برای امام حسین(ع) و اصحاب و یارانش پیش آوردند، قلب و روح آدمی چنان به درد می آید که فقط سوزش سیل اشک است که آن را تسکین میدهد، و این اشک و آه و گریه، خود نشانه عمق و استحکام پیوند محب و عزادار حسینی با امام حسین(ع) و مرام و مکتب او میباشد. «إن لقتل الحسین حراره فی قلوب المؤمنین لا تبرد أبداً».

چهارشنبه, مهر 23, 1399 10:41
امام خمینی و نهضت حسینی(3) اهداف و ثمرات نهضت حسینی

امام خمینی و نهضت حسینی(3) اهداف و ثمرات نهضت حسینی

امام خمینی و نهضت حسینی(3) اهداف و ثمرات نهضت حسینی حزب اموی در تقابل با اسلام پیامبر و اهل بیت(ع) فرهنگ جاهلی را لباس اسلام پوشاند و به نام اسلام، به احیاء بدعتها و از میان بردن و میراندن سنت اسلامی پرداخت. ظلم و فساد عریان حکومت اموی، در زمان یزید به حدی رسید که امام حسین(ع) فرمودند: «و علی الاسلام السلام إذ بلیت الأمه براعِ مثل یزید» و به همین خاطر به روشنگری پرداخت و عزم قطعی خود مبنی بر مقابله و مخالفت با آن مناسبات و وضعیت را اعلان کرد. آن حضرت در مدت زمان خروج از مدینه به سوی مکه و اقامت چند ماهه در جوار کعبه و نیز حرکت به سمت کوفه و در منازل بین راه، در مناسبتهای مختلف و خطابه های گوناگون، سخنان فراوانی دارند که هر محقق منصف با مراجعه و بررسی و تحلیل آنها، هم «چرایی» نهضت و قیام حسینی را میفهمد و هم «چگونگی» آن را میبیند.

چهارشنبه, مهر 16, 1399 12:45

زمزم احکام، ربا و اقسام آن

حرمت ربا با آیات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و احادیث اهل بیت علیهم السلام و اجماع فقها ثابت گشته و از گناهان بزرگ محسوب می شود ،
ربا یا ربای معاملی است و یا ربای قرضی و ربا در معامله عبارت است از مبادله دو کالای مثل هم با دریافت اضافی.

ماه محرم و صفر

محرّم و صفر، که ماه‏‎ ‎‏برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه‏‎ ‎‏داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ که با ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ‏‎ ‎‏زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیه سرایی و‏‎ ‎‏روضه خوانی.(صحیفه امام، ج 15، ص 331)