کد مطلب: 5212 | تاریخ مطلب: 08/05/1403
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

گرایش اندیشه تربیتی امام خمینی(س)

گرایش اندیشه تربیتی امام خمینی(س)

درباره اندیشه تربیتی امام خمینی(س)

اندیشه‌های تربیتی امام‌خمینی، مبتنی بر معرفت‌های بنیادین ایشان نسبت به جهان و انسان است و زیرساخت معرفتی ایشان عبارت است از خداشناسی، انسان‌شناسی و جهان‌شناسی. با دقت در آثار امام‌خمینی می‌توان پی‌برد که خداشناسی در نظام اخلاقی ایشان نقش اصلی را دارد و هویت این نظام، هویت توحیدی، با محوریت قرآن کریم است. این نظام از نوع نظام‌های غایت‌گرایانه است؛ یعنی هدف آن دست‌یابی انسان به کمال مطلوب و سعادت نهایی است. امام‌خمینی تمام غایت‌هایی که نظام اخلاقی غرب برای انسان بیان می‌کند، همچون سود، قدرت و لذت را بی‌پایه می‌شمارد؛ زیرا خواست درونی انسان رسیدن به کمال مطلق است که تنها مصداق آن خداوند است.

«برای ورود به هر درس، بر روی عنوان آن کلیک کنید»

درس‌های پیش‌نیاز

1. آشنایی با علوم تربیتی
     2. روانشناسی رشد
     3. روانشناسی تربیتی
     4. راهنمایی و مشاوره
     5. نظام تربیتی اسلام (اهداف، مبانی، اصول و روشها)
     6. فلسفه تعلیم و تربیت (با تأکید بر فلسفه تربیتی اسلام)
     7. تاریخ تعلیم و تربیت در اسلام
     8. سیره تربیتی پیامبر و اهلبیت(ع)
     9. آرای تربیتی اندیشمندان مسلمان
     10. روشها و فنون تدریس
     11. روش تحقیق

 

درس‌های تخصصی

1. نظام تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه امام خمینی – 1

2. نظام تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه امام خمینی – 2

3. عوامل تربیت از دیدگاه امام خمینی

4. احکام فقهی کودک از دیدگاه امام خمینی و تحلیل تربیتی آن

5. ساحتهای تربیت از دیدگاه امام خمینی

 

. انتهای پیام /*
 

زمزم احکام، ربا و اقسام آن

حرمت ربا با آیات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و احادیث اهل بیت علیهم السلام و اجماع فقها ثابت گشته و از گناهان بزرگ محسوب می شود ،
ربا یا ربای معاملی است و یا ربای قرضی و ربا در معامله عبارت است از مبادله دو کالای مثل هم با دریافت اضافی.

ماه محرم و صفر

محرّم و صفر، که ماه‏‎ ‎‏برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه‏‎ ‎‏داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ که با ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ‏‎ ‎‏زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیه سرایی و‏‎ ‎‏روضه خوانی.(صحیفه امام، ج 15، ص 331)