درباره اندیشه تربیتی امام خمینی(س)
اندیشههای تربیتی امامخمینی، مبتنی بر معرفتهای بنیادین ایشان نسبت به جهان و انسان است و زیرساخت معرفتی ایشان عبارت است از خداشناسی، انسانشناسی و جهانشناسی. با دقت در آثار امامخمینی میتوان پیبرد که خداشناسی در نظام اخلاقی ایشان نقش اصلی را دارد و هویت این نظام، هویت توحیدی، با محوریت قرآن کریم است. این نظام از نوع نظامهای غایتگرایانه است؛ یعنی هدف آن دستیابی انسان به کمال مطلوب و سعادت نهایی است. امامخمینی تمام غایتهایی که نظام اخلاقی غرب برای انسان بیان میکند، همچون سود، قدرت و لذت را بیپایه میشمارد؛ زیرا خواست درونی انسان رسیدن به کمال مطلق است که تنها مصداق آن خداوند است.
«برای ورود به هر درس، بر روی عنوان آن کلیک کنید»
درسهای پیشنیاز
1. آشنایی با علوم تربیتی
2. روانشناسی رشد
3. روانشناسی تربیتی
4. راهنمایی و مشاوره
5. نظام تربیتی اسلام (اهداف، مبانی، اصول و روشها)
6. فلسفه تعلیم و تربیت (با تأکید بر فلسفه تربیتی اسلام)
7. تاریخ تعلیم و تربیت در اسلام
8. سیره تربیتی پیامبر و اهلبیت(ع)
9. آرای تربیتی اندیشمندان مسلمان
10. روشها و فنون تدریس
11. روش تحقیق
درسهای تخصصی
1. نظام تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه امام خمینی – 1
2. نظام تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه امام خمینی – 2
3. عوامل تربیت از دیدگاه امام خمینی
4. احکام فقهی کودک از دیدگاه امام خمینی و تحلیل تربیتی آن
5. ساحتهای تربیت از دیدگاه امام خمینی