کد مطلب: 3267 | تاریخ مطلب: 11/07/1398
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

دیدگاه امام خمینی نسبت تصوف

امام و تصوف
امام خمینی در پاسخ کسانی که در مورد صوفیه و عارفان اعتراض دارند، معتقد است که اصل اسلام همان تصوف و عرفان است و مابقی علوم ظاهری و رسمی از قبیل فقه و اخلاق و تفسیر مقدمه و فرع، بر این نیل به اصل سلوک عرفانی و فناء فی الله است (تفسیر سوره حمد، 187، 143 ـ 144؛ جنود عقل و جهل، 57 ـ 58، 9 ـ 10)

امام خمینی در پاسخ کسانی که در مورد صوفیه و عارفان اعتراض دارند، معتقد است که اصل اسلام همان تصوف و عرفان است و مابقی علوم ظاهری و رسمی از قبیل فقه و اخلاق و تفسیر مقدمه و فرع، بر این نیل به اصل سلوک عرفانی و فناء فی‌الله است (تفسیر سوره حمد، 187، 143 ـ 144؛ جنود عقل و جهل، 57 ـ 58، 9 ـ 10)

. انتهای پیام /*
 

زمزم احکام، ربا و اقسام آن

حرمت ربا با آیات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و احادیث اهل بیت علیهم السلام و اجماع فقها ثابت گشته و از گناهان بزرگ محسوب می شود ،
ربا یا ربای معاملی است و یا ربای قرضی و ربا در معامله عبارت است از مبادله دو کالای مثل هم با دریافت اضافی.

ماه محرم و صفر

محرّم و صفر، که ماه‏‎ ‎‏برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه‏‎ ‎‏داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ که با ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ‏‎ ‎‏زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیه سرایی و‏‎ ‎‏روضه خوانی.(صحیفه امام، ج 15، ص 331)