کد مطلب: 3267 | تاریخ مطلب: 11/07/1398
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

دیدگاه امام خمینی نسبت تصوف

امام و تصوف
امام خمینی در پاسخ کسانی که در مورد صوفیه و عارفان اعتراض دارند، معتقد است که اصل اسلام همان تصوف و عرفان است و مابقی علوم ظاهری و رسمی از قبیل فقه و اخلاق و تفسیر مقدمه و فرع، بر این نیل به اصل سلوک عرفانی و فناء فی الله است (تفسیر سوره حمد، 187، 143 ـ 144؛ جنود عقل و جهل، 57 ـ 58، 9 ـ 10)

امام خمینی در پاسخ کسانی که در مورد صوفیه و عارفان اعتراض دارند، معتقد است که اصل اسلام همان تصوف و عرفان است و مابقی علوم ظاهری و رسمی از قبیل فقه و اخلاق و تفسیر مقدمه و فرع، بر این نیل به اصل سلوک عرفانی و فناء فی‌الله است (تفسیر سوره حمد، 187، 143 ـ 144؛ جنود عقل و جهل، 57 ـ 58، 9 ـ 10)

. انتهای پیام /*
 

برنامه ها و فعالیتها


منشورات دفتر قم

-----------------------------------

آموزش مجازی

-----------------------------------

آموزش حضوری

-----------------------------------

امور فرهنگی و مناسبت ها

-----------------------------------

کتابخانه تخصصی امام خمینی(س)

-----------------------------------

خاطرات امام و انقلاب

-----------------------------------

همایشها و نشستهای علمی

-----------------------------------

-----------------------------------

پاسخ به پرسشهای شرعی

-----------------------------------

امور پایان نامه ها

-----------------------------------

دانشنامه امام خمینی (س)

-----------------------------------

مدرسه تخصصی فقه امام خمینی (س)

-----------------------------------


«قرآن صاعد»‏، «مناجات شعبانیۀ»،«دعای عرفات»‏،«صحیفۀ سجادیه» و‏‎ ‎‏«صحیفۀ فاطمیه»‏

ما مفتخریم که ادعیۀ حیاتبخش که او را «قرآن صاعد»‏می خوانند از ائمۀ‏‎ ‎‎‏معصومین ما است. ما به «مناجات شعبانیۀ»‏امامان و «دعای عرفات»‏حسین بن علی ـ علیهما السلام ـ و «صحیفۀ سجادیه» این زبور آل محمد و‏‎ ‎‏«صحیفۀ فاطمیه»‏که کتاب الهام شده از جانب خداوند تعالی به زهرای مرضیه‏‎ ‎‏است از ما است.‏