امید و امیدآفرینی در جامعه از نگاه امام خمینی(1)

امید و امیدآفرینی در جامعه از نگاه امام خمینی(1)

از آیین های فراموش شده در میان روزهای نوروزی که از دیرباز به جای مانده، روز امید و شادباش نویسی است که روز ششم فروردین را گویند. از طرفی یکی از صفات برجستۀ امام خمینی که از عوامل موفقیت او نیز بود، داشتن امید و امیدواری به آینده در تمام دوران زندگی و امیدآفرینی در بین ملت بود. به همین بهانه در چند شمارۀ پیاپی، دیدگاه امام خمینی را دربارۀ این موضوع بررسی و تبیین و تحلیل می کنیم.

جمعه, فروردين 06, 1400 7:59
بیست ونهم بهمن

بیست ونهم بهمن

ـ نامه تشکر به آقای حجازی (1350) ـ نامه به آقای محمد صادقی؛ ابراز مسرت از توفیق ترویج دین (1351) ـ سخنرانی در جمع روحانیون درباره جنایات شاه و مدعیان حقوق بشر (1356) ـ پیام به اهالی کردستان و اعزام آقای حسین نوری به منطقه (1357) ـ حکم به آقای محمد امامی کاشانی جهت نظارت بر مدرسه و مسجد سپهسالار (1357) ـ سخنرانی در جمع نویسندگان؛ تفرقه بین روحانیون و روشنفکران (1357) ـ سخنرانی در جمع نمایندگان انجمن زرتشتیان؛ رفتار اسلام با اقلیتها (1357) ـ سخنرانی در جمع هیأتی از لیبی؛ مشکل اسلام؛ دولتهای اسلامی است نه ملتها (1359) ـ سخنرانی در جمع خانواده شهدای کشورهای اسلامی؛ شعار حمایت از حقوق بشر (1359) ـ پیام تشکر به رئیس جمهور سیرالئون؛ تبریک سالگرد پیروزی انقلاب (1361) ـ پیام تشکر به رئیس جمهور اندونزی؛ تبریک سالگرد پیروزی انقلاب (1364) ـ پیام تشکر به رئیس جمهور الجزایر؛ تبریک سالگرد پیروزی انقلاب (1364) ـ پیام تشکر به رئیس جمهور سریلانکا؛ تبریک سالگرد پیروزی انقلاب (1364) ـ نامه به نخست وزیر؛ موافقت با تأمین منابع مالی خسارت بمبارانها (1365) ـ اطلاعیه دفتر امام؛ وجوب قتل سلمان رشدی و عدم امکان توبه (1367) ـ حکم به آقای علی رازینی؛ عفو زندانیان دادگاه ویژه روحانیت (1367)

چهارشنبه, بهمن 29, 1399 7:18

زمزم احکام، ربا و اقسام آن

حرمت ربا با آیات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و احادیث اهل بیت علیهم السلام و اجماع فقها ثابت گشته و از گناهان بزرگ محسوب می شود ،
ربا یا ربای معاملی است و یا ربای قرضی و ربا در معامله عبارت است از مبادله دو کالای مثل هم با دریافت اضافی.

ماه محرم و صفر

محرّم و صفر، که ماه‏‎ ‎‏برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه‏‎ ‎‏داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ که با ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ‏‎ ‎‏زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیه سرایی و‏‎ ‎‏روضه خوانی.(صحیفه امام، ج 15، ص 331)