سه شنبه, اردیبهشت 23, 1399 9:59
حضرت امام در فاصله نماز تا ناهار قرآن می خواند و...
سه شنبه, اردیبهشت 23, 1399 9:47
«دعای سحر» یکی از دعاهای مشهور سحرهای ماه مبارک رمضان است که روزه داران اهتمام ویژه ای به قرائت آن دارند. اولین اثر عرفانی مکتوب حضرت امام خمینی(س) کتاب «شرح دعای سحر» است که به زبان عربی در سنین جوانی ایشان نگارش یافته است.
سه شنبه, اردیبهشت 23, 1399 8:19
دوشنبه, اردیبهشت 22, 1399 10:27
دوشنبه, اردیبهشت 22, 1399 10:24
معرفی اندیشه و آثار عرفانی ـ فلسفی این نادرة عرفان اسلامی یکی از وظایف قطعی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) بوده که تاکنون اندکی از بسیار آن تحقق یافته است. کتاب ارزشمند «اوج معرفت» قدمی قابل تقدیر در این مسیر است که فاضل ارجمند حجت الاسلام والمسلمین باقر صاحبی موفق به انجام آن شده است.
دوشنبه, اردیبهشت 22, 1399 10:14
دوشنبه, اردیبهشت 22, 1399 10:0
وقار در رفتار امام موج می زد...
دوشنبه, اردیبهشت 22, 1399 9:19
دوشنبه, اردیبهشت 22, 1399 9:1
یکشنبه, اردیبهشت 21, 1399 11:11
یکشنبه, اردیبهشت 21, 1399 10:54
یکشنبه, اردیبهشت 21, 1399 10:53
شنبه, اردیبهشت 20, 1399 11:34
شنبه, اردیبهشت 20, 1399 11:31
شنبه, اردیبهشت 20, 1399 11:23
این صحیفه الهیّه کتاب احیاء قلوب به حیاة ابدی علم و معارف الهیّه است، این کتاب خدا است و به شئون الهیّه جلّ و علا دعوت میکند. مفسّر باید شئون الهیّه را به مردم تعلیم کند،
(آداب الصلاة ، ص194)
شنبه, اردیبهشت 20, 1399 7:10
تفاوت دیدگاه سیاسی علامه طباطبایی با حضرت امام؛ در دیدار این دو عالم
شنبه, اردیبهشت 20, 1399 7:5
معنی «تفسیر» کتاب آن است که شرح مقاصد آن کتاب را بنماید، و نظر مهم به آن، بیان منظور صاحب کتاب باشد. این کتاب شریف، که به شهادت خدای تعالی کتاب هدایت و تعلیم است و نور طریق سلوک انسانیّت است، باید مفسّر در هر قصه از قصص آن، بلکه هر آیه از آیات آن، جهت اهتداء به عالم غیب و حیث راه نمایی به طرق سعادت و سلوک طریق معرفت و انسانیّت را به متعلّم بفهماند. مفسّر وقتی «مقصد» از نزول را بما فهماند مفسر است،
(آداب الصلاة ، ص192-193)
جمعه, اردیبهشت 19, 1399 7:28
علاقۀ و احترام حضرت امام به پیرمرد خادم منزل
جمعه, اردیبهشت 19, 1399 7:25
پنجشنبه, اردیبهشت 18, 1399 11:42
پنجشنبه, اردیبهشت 18, 1399 10:30
پنجشنبه, اردیبهشت 18, 1399 10:27
تقاضا و درخواست از خداوند با زبان استعداد رد نمی شود و دعا با زبان استعداد مقبول و مستجاب می باشد؛ چرا که فاعل [حق تعالی] تام و فوق تمام است و فیض او کامل و فوق کمال است و اینکه فیض و افاضه الهی ظهور نکند، به خاطر نقصان استعداد است. پس اگر قابل برای قبول فیض الهی باشد، از خزائن بی پایان و زوال ناپذیر الهی بر او افاضه می شود.
(شرح دعای سحر، ص 11)
پنجشنبه, اردیبهشت 18, 1399 10:7
زیارت کربلای حضرت امام و نماز شبشان...
پنجشنبه, اردیبهشت 18, 1399 10:3
چهارشنبه, اردیبهشت 17, 1399 10:14