کد مطلب: 5215 | تاریخ مطلب: 08/05/1403
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

فلسفه تعلیم و تربیت (با تأکید بر فلسفه تربیتی اسلام) ـ پیش نیاز ـ دوره تخصصی اندیشه تربیتی امام خمینی

فلسفه تعلیم و تربیت (با تأکید بر فلسفه تربیتی اسلام) ـ پیش نیاز ـ دوره تخصصی اندیشه تربیتی امام خمینی

درباره درس: فلسفه تعلیم و تربیت (با تأکید بر فلسفه تربیتی اسلام) 

فلسفه تعلیم وتربیت اسلامی تجسّم کننده انسان نمونه ای است که تعلیم وتربیت اسلامی انتظار دارد، در پرتو رابطه انسان با خالق،هستی، انسان های دیگر، دنیا وآخرت ساخته شود. بنیانگذار این فلسفه، ابونصر فارابی است که افرادی همچون ابن سینا و ابن خلدون در این مسیر گام برداشته‌اند. هدف غائی تعلیم و تربیت اسلامی عبارت است از: تسهیل سیر صعودی و استکمالی انسان به سوی حالت کمالی است که در خلقتش مقدّر شده است. پس این تعلیم و تربیت باید در چهار حوزه صورت بگیرد: تعلیم و تربیت فرد در ارتباط با مبدأ آفرینش ـ تعلیم و تربیت فرد در ارتباط با خویشتن ـ تعلیم و تربیت فرد درارتباط با جامعه بشری ـ تعلیم وتربیت فرد درارتباط با عالم طبیعت.

 تدریس استاد هادی رزاقی

 تدریس استاد محمود نوذری

. انتهای پیام /*
 

زمزم احکام، ربا و اقسام آن

حرمت ربا با آیات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و احادیث اهل بیت علیهم السلام و اجماع فقها ثابت گشته و از گناهان بزرگ محسوب می شود ،
ربا یا ربای معاملی است و یا ربای قرضی و ربا در معامله عبارت است از مبادله دو کالای مثل هم با دریافت اضافی.

ماه محرم و صفر

محرّم و صفر، که ماه‏‎ ‎‏برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه‏‎ ‎‏داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ که با ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ‏‎ ‎‏زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیه سرایی و‏‎ ‎‏روضه خوانی.(صحیفه امام، ج 15، ص 331)