کد مطلب: 5186 | تاریخ مطلب: 19/03/1403
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

معرفی استاد سید حسن اسلامی

معرفی استاد سید حسن اسلامی

معرفی استاد سید حسن اسلامی


(متولد: 1339-کربلا)، دانش‌آموخته حوزه علمیه قم، دکترای فلسفه دین از دانشگاه قم، پژوهشگر حوزه کلام جدید و اخلاق کاربردی و استاد تمام و مدیر گروه فلسفه اخلاق دانشگاه ادیان و مذاهب،  سردبیر نشریه پژوهش‌های ادیانی.

وی در خانواده‌ای روحانی در کربلا متولد شد و در سال 1350 به ایران آمد. در سال 1356 وارد حوزه علمیه شیراز شد. پس از اتمام مقدمات، دروس سطح و خارج فقه و اصول را در قم گذراند. در کنار تحصیل دروس حوزوی از تحصیلات دانشگاهی نیز  بهره برد. در سال 1379 کارشناسی ارشد در رشته مدرسی معارف اسلامی (گرایش فلسفه و کلام) از دانشگاه قم و در سال 1384 فارغ التحصیل مقطع دکتری کلام (گرایش فلسفه دین و مسائل جدید کلامی) از دانشگاه قم شد.

وی به امر تدریس در مؤسسات آموزش عالی مانند دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه کاشان، دانشگاه علوم قرآن و حدیث، دانشگاه قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، و دانشگاه پادربورن (آلمان) نیز مشغول بوده‌اند.

 

. انتهای پیام /*
 

زمزم احکام، ربا و اقسام آن

حرمت ربا با آیات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و احادیث اهل بیت علیهم السلام و اجماع فقها ثابت گشته و از گناهان بزرگ محسوب می شود ،
ربا یا ربای معاملی است و یا ربای قرضی و ربا در معامله عبارت است از مبادله دو کالای مثل هم با دریافت اضافی.

ماه محرم و صفر

محرّم و صفر، که ماه‏‎ ‎‏برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه‏‎ ‎‏داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ که با ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ‏‎ ‎‏زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیه سرایی و‏‎ ‎‏روضه خوانی.(صحیفه امام، ج 15، ص 331)