کد مطلب: 4791 | تاریخ مطلب: 05/06/1401
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

امام خمینی، زندگی، شخصیت، اندیشه و عمل

امام خمینی، زندگی، شخصیت، اندیشه و عمل

کتاب «امام خمینی، زندگی، شخصیت، اندیشه و عمل» افزون بر اینکه یک اثر جامع و مستقل در شناخت امام خمینی و انقلاب اسلامی و موضوعات مربوط به ایشان، به شمار می رود، منبعی جامع برای معرفی تفصیلی و محتوایی مقاله های دانشنامه در ۸۶۲ مدخل می باشد.



🔸به کوشش: سیدضیاء مرتضوی

🔹این کتاب گزیده ای از دانشنامه امام خمینی در ۷۶۰ صفحه است که با کمک چند نفر از همکاران دانشنامه فراهم آمده و در ۳۰ فصل تدوین شده است.

🔹این کتاب پس از دانشنامه امام خمینی، جامع ترین اثر در معرفی زندگی، شخصیت، دیدگاهها و عملکرد امام خمینی است و تمام مطالب آن مستند به مقاله های «دانشنامه امام خمینی» است که  سال گذشته در ده جلد بزرگ از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی منتشر شد و پیشتر خدمت همراهان گرامی معرفی شده است.

🔹کتاب «امام خمینی، زندگی، شخصیت، اندیشه و عمل» افزون بر اینکه یک اثر جامع و مستقل در شناخت امام خمینی و انقلاب اسلامی و موضوعات مربوط به ایشان، به شمار می رود، منبعی جامع برای معرفی تفصیلی و محتوایی مقاله های دانشنامه در ۸۶۲ مدخل می باشد.


. انتهای پیام /*
 

زمزم احکام، ربا و اقسام آن

حرمت ربا با آیات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و احادیث اهل بیت علیهم السلام و اجماع فقها ثابت گشته و از گناهان بزرگ محسوب می شود ،
ربا یا ربای معاملی است و یا ربای قرضی و ربا در معامله عبارت است از مبادله دو کالای مثل هم با دریافت اضافی.

ماه محرم و صفر

محرّم و صفر، که ماه‏‎ ‎‏برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه‏‎ ‎‏داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ که با ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ‏‎ ‎‏زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیه سرایی و‏‎ ‎‏روضه خوانی.(صحیفه امام، ج 15، ص 331)