کد مطلب: 4061 | تاریخ مطلب: 24/07/1399
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

زمزم احکام، جلسه اول: احکام نام و حرم مطهر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم

زمزم احکام، جلسه اول: احکام نام و حرم مطهر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم

زمزم احکام، جلسه اول: احکام نام و حرم مطهر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم
مسّ نام مبارک پیامبر اکرم (ص) بدون وضو و نیز در حال جنابت و حیض و نفاس بنابر احتیاط واجب حرام است.

احکام نام و حرم مطهر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم

1. مسّ نام مبارک پیامبر اکرم (ص) بدون وضو و نیز در حال جنابت و حیض و نفاس بنابر احتیاط واجب حرام است.

2. توقف در مسجد النبی (ص) در حال جنابت و حیض و نفاس حرام است.

3. تردد در مسجد النبی (ص) در حال جنابت و حیض و نفاس حرام است، اگر چه از یک در وارد و از در دیگر خارج شود.

4. برداشتن چیزی از مسجد النبی (ص) و گذاشتن چیزی در آن اگرچه از خارج مسجد باشد، در حال جنابت و حیض و نفاس حرام است.

5. نجس کردن مسجد النبی (ص) و حرم نبوی حرام است و تطهیر آن واجب فوری است و بر اقامه نماز مقدم است مگر آنکه وقت نماز واجب ضیق باشد.

6. در حرام بودن نجس کردن مسجد النبی فرقی بین کف زمین و بام و طرف داخل دیوار نیست و بنابر احتیاط واجب نجس کردن دیوار بیرونی هم حرام است.

7. بردن عین نجاست مثل خون و نیز متنجس به مسجد النبی (ص) در صورتی که بی احترامی باشد حرام است.

8. خوابیدن در مسجد النبی (ص) و صدای خود را بلند کردن در آن به جز برای اذان کراهت دارد.

9. قبل از ورود به محدوده حرم مدینه و نیز شهر مدینه و مسجد النبی (ص) غسل کردن مستحب است.

10. غسل برای زیارت پیامبر (ص) از راه دور و نزدیک مستحب است. البته به فتوای امام راحل با غسهای مستحبی نمی توان نماز خواند.

11. در سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) یعنی روز 17 ربیع الاول غسل کردن مستحب است.

ویدئو

. انتهای پیام /*
 

زمزم احکام، ربا و اقسام آن

حرمت ربا با آیات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و احادیث اهل بیت علیهم السلام و اجماع فقها ثابت گشته و از گناهان بزرگ محسوب می شود ،
ربا یا ربای معاملی است و یا ربای قرضی و ربا در معامله عبارت است از مبادله دو کالای مثل هم با دریافت اضافی.

ماه محرم و صفر

محرّم و صفر، که ماه‏‎ ‎‏برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه‏‎ ‎‏داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ که با ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ‏‎ ‎‏زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیه سرایی و‏‎ ‎‏روضه خوانی.(صحیفه امام، ج 15، ص 331)