کد مطلب: 3892 | تاریخ مطلب: 16/05/1399
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

نیت (3)

1. در نیت قصد وجه لازم نیست.
2. یعنی لازم نیست تعیین کند این نمازی که می خواند، واجب است با قید وجوب یا مستحب است با قید استحباب...

1. در نیت قصد وجه لازم نیست.

2. یعنی لازم نیست تعیین کند این نمازی که می خواند، واجب است با قید وجوب یا مستحب است با قید استحباب.

3. پس اگر کسی اصل نماز(مثلاً نماز صبح یا نماز غفلیه) را نیت کند، با قصد قربت، کفایت می کند.

4. اگر نمازگزار تصمیم بگیرد نماز را بشکند (نیت قطع نماز) ولی این کار را نکند، یا تصمیم بگیرد یکی از مبطلات را انجام دهد (مثلاً رو از قبله برگرداند)، دو حالت دارد:

حالت اول: با این قصد نماز را ادامه می دهد، در حالی که می داند این کار مبطل نماز است، در این صورت نماز باطل است.

حالت دوم: بعد از آن که مقداری از نماز را با آن قصد ادامه داده پشیمان می شود، که در این حالت اگر مقدار خوانده شده را جبران کند، نماز صحیح است  و چنانچه جبران نکند نمازش باطل می شود، به شرط آن که بداند این کار مبطل نماز است.

. انتهای پیام /*
 

زمزم احکام، ربا و اقسام آن

حرمت ربا با آیات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و احادیث اهل بیت علیهم السلام و اجماع فقها ثابت گشته و از گناهان بزرگ محسوب می شود ،
ربا یا ربای معاملی است و یا ربای قرضی و ربا در معامله عبارت است از مبادله دو کالای مثل هم با دریافت اضافی.

ماه محرم و صفر

محرّم و صفر، که ماه‏‎ ‎‏برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه‏‎ ‎‏داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ که با ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ‏‎ ‎‏زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیه سرایی و‏‎ ‎‏روضه خوانی.(صحیفه امام، ج 15، ص 331)