کد مطلب: 4897 | تاریخ مطلب: 06/12/1401
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

نشست علمی «امام خمینی و تحول در حوزه های علمیه»

نشست علمی «امام خمینی و تحول در حوزه های علمیه»

در آستانه سالروز ورود پیروزمندانه امام خمینی به شهر قم و برای گرامیداشت آن نشست علمی«امام خمینی و تحول در حوزه های علمیه»در مدرسه تخصصی فقه امام خمینی برگزار می گردد.

علاقه و انتساب امام خمینی(س) به قم و حوزه علمیه پرافتخار آن تنها دراین خلاصه نمی شود که ایشان نیمی از عمر طولانی و پر برکت خود را در آن به تحصیل و تدریس علوم اسلامی و تحقیق و تألیف دهها جلد کتاب فاخر و ارزشمند سپری کرد؛ بلکه تأمل در این اقدام ایشان که دهم اسفند ماه 1357 پس از پانزده سال تبعید و غربت به قم بازگشت و انقلاب اسلامی پیروز شده را تنها 28 روز پس از ورود به ایران و 18 روز پس از پیروزی به دست فعالین در مبارزه و انقلابیون متدین سپرد و به قم آمد؛ این بهترین و زیباترین نماد از علاقه زیاد ایشان به قم و حوزه علمیه آن می باشد و نیز نشان می دهد که بنای بر این داشتند که به نظارت و هدایت جریان عمومی کشور بپردازند؛ گرچه حوادث خواسته و ناخواسته بعد اوضاع را به گونه ای دیگر رقم زد و بیماری حاد قلبی حضرت امام ایشان را مجبور به سکونت ده ساله آخر عمر شریفشان در تهران و محله جماران کرد.

در آستانه سالروز ورود پیروزمندانه امام خمینی به شهر قم و برای گرامیداشت آن نشست علمی ای در مدرسه تخصصی فقه امام خمینی برگزار می گردد.

این نشست علمی که با سخنرانی حضرت آیت الله استادی و آیت الله علیدوست با عنوان «امام خمینی و تحول در حوزه های علمیه» همراه خواهد بود، شرکت علما و فضلا در این مجلس تکریم شخصیت حضرت امام و اهتمام به تحولات حوزه های علمیه خواهد بود.

. انتهای پیام /*
 

زمزم احکام، ربا و اقسام آن

حرمت ربا با آیات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و احادیث اهل بیت علیهم السلام و اجماع فقها ثابت گشته و از گناهان بزرگ محسوب می شود ،
ربا یا ربای معاملی است و یا ربای قرضی و ربا در معامله عبارت است از مبادله دو کالای مثل هم با دریافت اضافی.

ماه محرم و صفر

محرّم و صفر، که ماه‏‎ ‎‏برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه‏‎ ‎‏داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ که با ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ‏‎ ‎‏زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیه سرایی و‏‎ ‎‏روضه خوانی.(صحیفه امام، ج 15، ص 331)