کد مطلب: 3463 | تاریخ مطلب: 19/10/1398
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

19 دی 1398، سومین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی و هفتمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

19 دی 1398، سومین سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی و هفتمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

ماجرای انگشتر عقیقی که سردار قاسم سلیمانی به همسر آیت الله هاشمی رفسنجانی داد.

بعد از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی و تشییع کم نظیر پیکر ایشان از سوی مردم قدرشناس ایران، برخی نکات دورمانده از چشم رسانه ها از غسل و دفن پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شد. نوع رفتار، سلوک و مردمداری آیت الله هاشمی رفسنجانی به گونه ای بود که هر کس با ایشان از نزدیک به هر دلیل مراورده داشت، مجذوب و مرید ایشان می شد. مراسم غسل و کفن آن مرحوم نیز از سوی حاج حسین عرفاتی که حضرت امام را غسل داده بود به همراه محافظین قدیمی ایشان در حیاط منزل امام راحل با مداحی و با حضور فرزندان، نوه ها و اعضای بیت حضرت امام انجام شد. چهره آیت الله هاشمی رفسنجانی، بشاش و خندان و آرام بود، گویی در خواب است و همه در انتظار بلند شدن او بودند و زیارت عاشورا در حیاط منزل امام خمینی قرائت شد. در طول مراسم، محسن و مهدی و یاسر هاشمی به شدت بیتابی می کردند. بعد از مراسم غسل و کفن آن مرحوم، وصی ایشان «محسن» اجازه ورود خانمها را داد که عده ای از آنها از جمله فاطمه خانم از شدت بی تابی از هوش رفتند. به هنگام دفن، انگشتر عقیق زرد رنگی که سردار قاسم سلیمانی از کربلا آورده بود و شب قبل از دفن به خانم عفت مرعشی، همسر آیت الله داده بود بر پیشانی آن مرحوم قرار داده شد. اهدای این انگشتر توسط سردار قاسم سلیمانی به همسر آیت الله هاشمی، بیان کننده ارادت بالای حاج قاسم به آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

. انتهای پیام /*
 

زمزم احکام، ربا و اقسام آن

حرمت ربا با آیات قرآن و سنت رسول خدا (ص) و احادیث اهل بیت علیهم السلام و اجماع فقها ثابت گشته و از گناهان بزرگ محسوب می شود ،
ربا یا ربای معاملی است و یا ربای قرضی و ربا در معامله عبارت است از مبادله دو کالای مثل هم با دریافت اضافی.

ماه محرم و صفر

محرّم و صفر، که ماه‏‎ ‎‏برکات اسلامی است و ماه زنده ماندن اسلام است، باید ما محرّم و صفر را زنده نگه‏‎ ‎‏داریم به ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ که با ذکر مصائب اهل بیت ـ علیهم السلام ـ‏‎ ‎‏زنده مانده است این مذهب تا حالا؛ با همان وضع سنتی، با همان وضع مرثیه سرایی و‏‎ ‎‏روضه خوانی.(صحیفه امام، ج 15، ص 331)