کد مطلب: 4743 | تاریخ مطلب: 15/04/1401
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

زمزم احکام، بیتوته در منا و رمی جمرات سه گانه

زمزم احکام، بیتوته در منا و رمی جمرات سه گانه

بیتوته در منا و رمی جمرات سه گانه:
بعد از انجام اعمال منا در روز عید، واجب است شب یازدهم و شب دوازدهم ذی الحجه را در منی‏ بیتوته کند؛ یعنی از غروب آفتاب تا نصف شب در آنجا بماند. و روز یازدهم و دوازدهم بعد از طلوع آفتاب باید سه جمره اولی و وسطی و عقبه رمی شود، یعنی به هر جمره هفت سنگ زده شود.

رضا هوشیاری

بیتوته در منا

بعد از انجام اعمال منا در روز عید، واجب است شب یازدهم و شب دوازدهم ذی الحجه را در منی‏ بیتوته کند؛ یعنی از غروب آفتاب تا نصف شب در آنجا بماند.

کسی که در اول شب بی‏عذر در منا‏ نبود، احتیاط واجب آن است که قبل از نیمه شب برگردد و تا صبح بماند.

نیمه شب را  بنا بر احتیاط واجب باید از اول غروب تا طلوع آفتاب حساب کنند و احتیاط آن است که از مغرب شرعی حساب کنند.

بیتوته باید با قصد قربت انجام شود.

بیتوته در منا شب یازدهم و دوازدهم برای همه واجب است و بعضی از حجاج باید شب سیزدهم هم بیتوته در منا داشته باشند.

یکی از کسانی که بیتوته  شب سیزدهم برایش واجب است کسی است که بعد از اذان ظهر روز دوازدهم از منا خارج نشده و تا غروب در منا باشد.

رمی جمرات سه گانه

روز یازدهم و دوازدهم بعد از طلوع آفتاب باید سه جمره اولی و وسطی و عقبه رمی شود، یعنی به هر جمره 7 سنگ زده شود.

کسانی که بیتوته شب سیزدهم بر ایشان واجب است،  روز سیزدهم نیز  باید سه جمره را رمی کنند.

کوچ از منا

روز دوازدهم بعد از رمی جمرات باید تا اذان ظهر در منا باشند و بعد از اذان می توانند از منا کوچ کنند.

والسلام علیکم و رحمة الله

ویدیو

. انتهای پیام /*
 

زمزم احکام، اعمال مکه در حج تمتع

اعمال مکه در حج تمتع:
بعد از انجام اعمال منا در روز عید قربان، حجاج می توانند اعمال مکه را بجا آورند و تا آخر ذی الحجه وقت دارند.
معمولاً حجاج گرامی از روز دوازدهم به بعد که از منا به مکه بر می گردند اعمال مکه را انجام می دهند. و در حج تمتع محرمات احرام در سه مرحله حلال می شود:

عید غدیر

«امروز که روز عید غدیر است و از بزرگترین اعیاد مذهبی است، این عید، عیدی است که مال مستضعفان است، عید محرومان است، عید مظلومان جهان است، عیدی است که خدای تبارک و تعالی به وسیله رسول اکرم - صلی الله علیه و آله و سلم- برای اجرای مقاصد الهی و ادامه تبلیغات و ادامه راه انبیا، حضرت امیر - سلام الله علیه - را منصوب فرمودند.» (صحیفه امام؛ ج 19، ص 63)