بازدید پرسنل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم از خانه موزه شهید زین الدین در قم در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی 6090 شهید استان قم

به مناسبت برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت 6090 شهید استان قم، صبح چهارشنبه 25/8/1401 جمعی از مدیران و همکاران موسسه قم از «خانه موزه شهید زین الدین» بازدید کردند.

کد : 4832 | تاریخ : 25 آبان 1401

به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) قم، به مناسبت برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت 6090 شهید استان قم، صبح چهارشنبه 25/8/1401 جمعی از مدیران و همکاران موسسه قم از «خانه موزه شهید زین الدین» بازدید کردند.

خانه پدری شهیدان زین‌الدین واقع در کوچه 28 خیابان صفائیه قم به کوشش سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تبدیل به «خانه موزه شهیدان زین‌الدین» شده است. در این خانه موزه در ۵ بخش، وصایا، خاطرات و یادگاری‌های این دو شهید و تصاویر 4000 شهید گلگون کفن استان قم در معرض دید عموم قرار دارد.

این خانه موزه با نظر مادر شهیدان زین‌الدین مبنی بر اینکه «اینجا منزل و مأمنی برای همه دوستداران و خانواده شهداست» کلید خورد و محتوای این خانه موزه با اطلاعات به دست آمده از ۵۰ پیشکسوت دفاع مقدس طراحی شده است.

یکی از بخش‌های جالب این خانه موزه، شجره‌نامه شهید زین‌الدین است که با چند واسطه به شهید ثانی می‌رسد. همچنین اتاق آیینه‌ای که مزین به تصاویر شهدای استان قم است، تجلی زیبایی از هنر و ایثار را برای بازدید کننده تداعی می‌کند.

شهید مهدی زین‌الدین، زاده ۱۳۳۸ تهران، در زمان جنگ تحمیلی، مسئول واحد اطلاعات و عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دزفول و سوسنگرد و پس از مدتی فرمانده تیپ علی‌ابن‌ابیطالب(ع) شد. وی به همراه برادرش مجید در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ در مسیر کرمانشاه به سردشت و در پی درگیری با گروه‌های مسلح، به شهادت رسیدند.

هر سال در سالروز شهادت شهیدان زین‌الدین، کنگره بزرگداشت شهدای استان قم برگزار می‌شود. امسال نیز دومین کنگره ملی 6090 شهید استان قم صبح روز پنجشنبه 26 آبان‌ماه از ساعت 9 صبح در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

انتهای پیام /*