مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س)

رهبر معظم انقلاب: امام بزرگوار روح جمهوری اسلامی است اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته بشود و مورد بی توجهی قرار بگیرد نقشی بر دیوار باقی خواهد ماند.

کد : 4719 | تاریخ : 14 خرداد 1401

مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س) | رهبر معظم انقلاب: امام بزرگوار روح جمهوری اسلامی است/ نگذارید یاد امام در جامعه کمرنگ شود/ نگذارید امام را تحریف کنند/ امام به مردم اعتماد داشت - تذکر به افرادی که در حین سخنان یادگار امام شعار دادند

مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (سلام الله علیه) اعلام کرده است که امسال نیز به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با استفتائی که از دفتر مقام معظم رهبری انجام داده برگزاری مراسم ۱۴ خرداد در حرم مطهر حضرت امام با رعایت محدودیت جمعیت شرکت کننده مواجه است و از پیروان حضرت امام در سراسر کشور عذرخواهی و در عین حال خاطرنشان کرده است که ستادهای استانی در شهرهای مختلف نیز این مراسم را برگزار خواهند کرد.

مراسم امروز؛ ۱۴ خرداد ۱۴۰۱، از ساعت ۹ صبح  در حرم مطهر امام خمینی با تلاوت قرآن مجید آغاز شده و با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) و با حضور مقامات لشکری و کشوری و مردم کشورمان از ۱۰ استان همجوار تهران در حال برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب: امام بزرگوار روح جمهوری اسلامی است اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته بشود و مورد بی توجهی قرار بگیرد نقشی بر دیوار باقی خواهد ماند.

 رهبر معظم انقلاب: انقلاب اسلامی از انقلاب فرانسه و شوروی بزرگتر است

رهبر معظم انقلاب در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله): آن دو انقلاب را مردم پیروزی رساندند اما بعد از آن انقلاب ها مردم هیچ کاره شدند و شرکت و حضوری نداشتند و نتیجه این شد که این دو انقلاب به سرعت از مسیر مردمی اولیه خودشان منحرف شدند.

انقلاب کبیر فرانسه بعد از 12 13 سال، انقلابی که علیه پادشاهی بود، مجددا کشور فرانسه سلطنتی شد و ناپلئون بر سر کار آمد و پادشاهی برگشت. 15 سال تقریبا در راس قدرت بود و بعد برکنار شد، همان خانواده ای که انقلاب فرانسه علیه آنها تشکیل شده بود، برگشتند. وقتی مردم در میدان نیستند این طور می شود.

در انقلاب شوروی به 12 سال هم نرسید. وقتی که انقلاب شد، انقلاب را مردم کردند، اما بعد از چند سال کوتاه استالین و جانشینان وی آنچنان دیکتاتوری را بر کشورهای شوروی اعمال کردند.

اما در جمهوری اسلامی نه؛ جمهوری اسلامی با جان مردم به پیروزی رسید، اما مردم کنار زده نشدند. 50 روز یعنی کمتر از 2 ماه پس از انقلاب رفراندوم مردمی برگزار شد و مردم نظام حکومت را انتخاب کردند. اختیار حکومت به مردم داده شد. مردم جمهوری اسلامی را انتخاب کردند. در یک انتخابات آزاد. حدود یک سال از پیروزی انقلاب گذشته بود اولین رییس جمهور با رای مردم انتخاب شد. چند ماه بعد انتخابات مجلس شورای اسلامی با رای مردم انتخاب شد. از آن روز 43 سال گذشته و نزدیک به 50 انتخابات برگزار شده است. مردم در میدان حضور دارند، انتخاب می کنند، این عظمت انقلاب است. امام رهبر چنین انقلابی بود. 

رهبر معظم انقلاب: انقلاب را مردم پیروز کردند، اما آن دست قدرتمندی که توانست این اقیانوس را به تلاطم دربیاورد دست کی بود؟ این مهم است! آن خمینی عظیم بود!

رهبر معظم انقلاب در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله): امام مردم را وارد میدان کرد، راهکار را نشان داد. آنها را در میدان نگه داشت، یاس و تردید را از آنها دور کرد. هیچکس دیگر در این کشور قادر به این کار نبود.

ما شخصیت های سیاسی و روحانی را می شناختیم؛ احدی قادر نبود این کار بزرگ و بار سنگین را به دوش بکشد و به منزل برساند. منحصرا این کار امام بزرگوار بود. او بود که توانست این کار را بکند. امام به مردم تعلیم میداد که میدان مبارزه کجاست. در دوران نهضت یک جور، در دوران گرماگرم روزهای خونین پیروزی انقلاب یک جور.

  رهبر معظم انقلاب: امام به مردم اعتماد داشت

رهبر معظم انقلاب در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله): امام از روز اول معتقد بود که اگر ما وارد میدان شویم مردم خواهند آمد. امام قدر مجاهدت های مردم را می دانست. 

  رهبر معظم انقلاب: امام روی رای مردم تاکید می کند/ یکی از شعارهای اصولی امام نه شرقی نه غربی بود؛ نه کمونیسم و نه لیبرالیسم؛ امام هیچ کدام را قبول نداشت

رهبر معظم انقلاب در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله): امام الگوی تازه ای را مطرح کردند. در الگوی امام دوگانه هایی با هم هماهنگ و همساز شدند. دوگانه هایی که همیشه سعی میشد مقابل هم قرار بگیرند در الگوی امام با هم همساز شدند، هم معنویت دینی و هم رای مردم.

  رهبر معظم انقلاب: بعضی فکر میکنند که ما دشمنان را وادار به دشمنی کردیم؛ نه! ذات جمهوری اسلامی ظالم را با خودش مخالفت می کند

مگر نمی گویید با ظلم مخالفید؟ هر کسی ظالم است، هر دولتی که این صفات نکوهیده در آن است با شما دشمن می شود. جمهوری اسلامی این است.

آن کسانی که با معنویت آحاد مردم دشمن هستند، دشمن شما می شوند. آن کسانی که دنبال منکرات هستند با جمهوری اسلامی مخالف می شوند. جبهه دشمن و دشمنی ها را نباید ندیده گرفت.

   رهبر معظم انقلاب: غربی ها سه قرن دنیا را غارت کردند

در این سه قرنی که غربی ها مشغول جنایت بودند متفکران و روشنفکران آنها برای دنیا قانون حقوق بشر کشف می کردند!

کشورهای اروپایی و بعد هم امریکا به معنای واقعی کلمه در سرتاسر دنیا انواع جنایت ها را انجام دادند؛ اینها شاهکارهای تمدن غرب است!

امام این چیزها را خوب می دانست. یکی از مسائل اساسی که امام بر آن اصرار داشت ایجاد فاصله و مرز بین نظام اسلامی و نظام های غربی بود

یک امتیاز بزرگ امام این بود که امام مردم را با مفهوم مقاومت آشنا کرد، مفهوم مقاومت امروز در ادبیات سیاسی دنیا وارد شده است. 

رهبر معظم انقلاب: امروز گرایش مردم به انقلاب بیشتر است/ به تشییع میلیونی شهید قاسم سلیمانی نگاه کنید!

امروز مهمترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور امید بستن به اعتراضات مردمی است؛ می خواهند مردم را مقابل نظام اسلامی قرار دهند؛ این هم مثل بسیاری از محاسبات دشمن غلط است

همان طور که در اولین انقلاب وعده می دادند که جمهوری اسلامی شش ماه بیشتر عمر نخواهد کرد و سقوط خواهد کرد. از این شش ماه ها 80 شش ماه گذشته است. جمهوری اسلامی روز به روز قوی تر شده است. این محاسبات هم مثل همان محاسبه غلط است. به صدام کمک کردند با این خیال که جمهوری اسلامی در چند روز سقوط خواهد کرد. همه اینها محاسبات غربی ها بود که غلط بود.

چرا آمریکایی ها این اشتباه را می کنند؟ چون آمریکایی ها مشاورانی دارند که ایرانیان خائنی هستند که به آنها مشورت می دهند. این مشاوران خیانتکار به کشور خودشان خیانت می کنند، اما به آنها هم خیانت می کنند چون به آنها اطلاعات غلط می دهند.

 رهبر معظم انقلاب: شنیدم، به من خبر دادند که امروز در حین سخنرانی حاج حسن آقا خمینی کسانی سر و صدا کردند، من با این کار مخالفم. با این نوع تخریب کردن ها مخالفم، این را همه بدانند!

   

 سید حسن خمینی در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س):

آرمان های بسیار بزرگ که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند امام مظهر آرمان های بسیار بزرگ که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند امام یک حقیقت ناب بود که یک روح مطهر را در جامعه ما رقم زد واقعیت این است که اگر بخواهیم زندگی امام را با هم مرور کنیم نقاط بسیار درخشانی در شخصیت ایشان هست که از جمله مهمترین آنها آرمان هایی است که امام توانستند خود را در نماد و مظهر آن آرمان ها نشان دهند

رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بحمدالله در بهترین نوع جمله ای دارند که این انقلاب بی نام امام در هیچ جا و محیطی شناخته شده نیست

انقلاب ما از جهات متعدد دارای یک ویژگی هایی است استبدادستزیی، استعمارستیزی و آزادی خواهی و مهمتر از همه مبارزه با تحجر

اگر مرور کنیم می بینیم که در عمر با برکات ایشان نقاط وجودی دارد و درجاتی وجود دارد که از ابتدای نهضت این آرمان ها را برای ملت ایران فریاد کرده و ملت را به آن آرمان ها فراخوانده است

از روزی که انقلاب اسلامی شروع شد نهضت اسلامی به پا خاست رژیم منحوس پهلوی مظهر یک وابستگی به دشمنان بود؛ این وابستگی خودش را در جهات مختلفی نشان می داد؛ این وابستگی هم به شرق بود و هم به غرب بود و در جاهای مختلف خود را به عرصه ظهور می رساند

ما وقتی زندگی امام را مرور می کنیم می بینیم که آن بزرگوار منادی استقلال و عزت مردم ایران شد.

 

 

انتهای پیام /*