امروز با امام: بیست ونهم خرداد

ـ نامه به آقای جعفر صبوری؛ وضع ناگوار زندانیان در جنوب (1343)

ـ پیام به ملت مسلمان ایران؛ تبریک نیمه شعبان- هشدار درباره توطئه‏ ها (1360)

ـ پیام به ملت ایران؛ تجلیل از شهدا و خانواده ‏های معظم آنان (1360)

ـ سخنرانی در جمع مسئولان شهربانی، آگاهی و دادستانی؛ وضع پلیس در دنیا (1361)

کد : 4468 | تاریخ : 29 خرداد 1400

امروز با امام: بیست‌ونهم خرداد

 

ـ نامه به آقای جعفر صبوری؛ وضع ناگوار زندانیان در جنوب (1343)

«خدمت جناب مستطاب حجت الاسلام آقای حاج شیخ جعفر صبوری- دامت برکاته‏

به عرض عالی می‏رساند، مرقومه شریفه که حاکی از صحت مزاج شریف و حاوی تفقد آن جناب بود، واصل گردید. راجع به زندانیانی که در جنوب هستند و وضع ناگوار آنها مرقوم فرموده بودید حقیر هم بسیار متأثر هستم و برای این جانب نیز نامه‏هایی فرستاده‏اند و اقداماتی جهت استخلاص آنان نموده و قولهایی هم داده‏اند. امید است ان شاء اللَّه وسایل استخلاص آنان فراهم شده، رفع نگرانی عموم بشود. توفیق جنابعالی را در اعلای کلمه طیبه اسلام از خدای متعال خواستار و ملتمس دعا هستم. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.» (صحیفه امام، ج‏1، ص: 344)

ـ پیام به ملت مسلمان ایران؛ تبریک نیمه شعبان- هشدار درباره توطئه ‏ها (1360)

«سالروز مبارک ولادت با سعادت و پر برکت حضرت خاتم الاوصیا و مفخر الأولیاء حجت بن الحسن العسکری- ارواحنا لمقدمه الفداء- بر مظلومان دهر و مستضعفان جهان مبارک باد. و چه مبارک است میلاد بزرگ شخصیتی که بر پاکننده عدالتی است که بعثت انبیا- علیهم السلام- برای آن بود. و چه مبارک است زادروز ابرمردی که جهان را از شرّ ستمگران و دغلبازان تطهیر می‏نماید و زمین را پس از آنکه ظلم و جور آن را فرا گرفته پر از عدل و داد می‏نماید و مستکبران جهان را سرکوب و مستضعفان جهان را وارثان ارض می‏نماید. و چه مسعود و مبارک است روزی که جهان از دغلبازیها و فتنه‏انگیزیها پاک شود و حکومت عدل الهی بر سراسر گیتی گسترش یابد و منافقان و حیله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمت حق تعالی بر بسیط زمین افراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامی بر بشریت حاکم شود و کاخهای ستم و کنگره‏های بیداد فرو ریزد و آنچه غایت بعثت انبیا- علیهم صلوات اللَّه- و حامیان اولیا- علیهم السلام- بوده تحقق یابد و برکات حق تعالی بر زمین نازل شود و قلمهای ننگین و زبانهای نفاق افکن شکسته و بریده شود و سلطان حق تعالی بر عالم پرتو افکن گردد و شیاطین و شیطان صفتان به انزوا گرایند و سازمانهای دروغین حقوق بشر از بنیاد برچیده شوند. و امید است که خداوند متعال آن روز فرخنده را به ظهور این مولود فرخنده هر چه زودتر فرا رساند و خورشید هدایت و امامت را طالع فرماید. و اکنون ما منتظران مقدم مبارکش مکلف هستیم تا با تمام توان کوشش کنیم تا قانون عدل الهی را در این کشور ولی عصر- عجل اللَّه تعالی فرجه- حاکم کنیم و از تفرقه و نفاق و دغلبازی بپرهیزیم و رضای خداوند متعال را در نظر بگیریم و همگان در مقابل قانون خاضع باشیم و با صلح و صفا و برادری و برابری به پیشبرد انقلاب اسلامی کوشا باشیم و حق متعال را در همه احوال حاضر و ناظر بدانیم و تخلف از دستورات اسلام ننماییم و به وسوسه فتنه‏انگیزان اعتنا نکنیم.

این جانب از شما ملت شریف ایران متواضعانه می‏خواهم که در عین حال که در صحنه حاضرید آرامش را حفظ کنید. حضور شما مردم عزیز و مسلمان در صحنه است که توطئه‏های ستمگران و حیله گران تاریخ را خنثی می‏کند. حضور شما در صحنه است که گرد یأس و درماندگی بر چهره‏های منافقین و متحدان بی‏آبرویش می‏پاشد. حضور شما مردم شجاع و با ایمان است که خط اصیل اسلام را بر ایران و به امید خدا بر جهان حاکم خواهد نمود. حضور شما مردم مؤمن و از جان گذشته است که روشنفکران غرب و شرق‏زده را برای همیشه رسوا می‏کند. حضور شما در صحنه، تمام «من» ها و منیتهای شیطانی را کوبیده و می‏کوبد و «ما» و اخوت اسلامی را جایگزین آن نموده و می‏نماید.

حضور شما در صحنه به امریکا و غرب و شرق و دنباله‏روهای بی‏عقلشان هشدار داد که این ما بودیم که انقلاب نمودیم و این ما هستیم که سرنوشت خود را خود تعیین می‏نماییم و از کلمات بی‏محتوای شما گول نمی‏خوریم. حضور شما در صحنه، جبهه‏ها و سازمانها و جمعیتهایی را که به اسم طرفداری از فرد و فردپرستی به مقابله با اسلام و احکام شرعی آن برخاسته بودند، رسوا نمود. امروز و روزهای آینده روز شکست جریان دشمنان قسم‏خورده اسلام است. روز شکست فرد یا افراد نیست، روز شکست جریانی است که به اسلام معتقد نیستند و اگر هم باشند، مسلماً تا حدودی است که با قوانین غرب برنخورد و مخالفتی نداشته باشد؛ روز شکست جریانی است که همیشه قلب مرا می‏آزارد، شکست جریانی است که بسیار خطرناکتر از تمامی جنایتها و خیانتهای رژیم پهلوی در طول حکومت ننگینشان بود؛ روز شکست جریانی است انحرافی که حضور به موقع شما،

دوستان عزیزم، بسیار دقت کنید و کاملًا بهوش باشید و هوشیارانه با آرامش کامل ولی با تمام توان در صحنه باشید که بی‏شما هیچ کس، هیچ نمی‏تواند کند و با شما همه دشمنان رسول اکرم و ائمه اطهار نابود خواهند شد.

بهوش باشید که ایران در آستانه به ثمر رسیدن انقلاب اصیل شماست. آگاه باشید که خط منفور ضد اسلامی، و غرب در حال شکست کامل است، و الحق نشان دادید که هوشیارانه مقاومت می‏کنید.

خمینی دست یکایک شما را می‏بوسد و به یکایک شما احترام می‏گذارد و یکایک شما را رهبر خودش می‏داند که بارها گفته‏ام من با شما یکی هستم و رهبری در کار نیست.

من خوب درک می‏کنم که حضور شما در این روزهای حساس به چه معنایی است و به امید پیروزی نهایی شما بر دشمنانتان روز شماری می‏کنم.

و باز از ملت شریف خاضعانه می‏خواهم که جنگ را فراموش نکنند و برادران ارتشی و سپاهی و سایر رزمندگان عزیز در جبهه‏ها را با تمام وجود تشویق و تکریم نمایند. و شما سربازان دلاور اسلام در پادگانها و پایگاهها در جبهه‏ها و پشت جبهه‏ها هوشیارانه جریانات ضد انقلاب را دنبال کنید و بدانید که من نزدیک به یک سال بود که صلاح نمی‏دیدم آنچه را می‏دانم برای ملت شرح دهم، چرا؟ تا آرامش کشور حفظ شود و شما با آرامش کامل علیه مستکبران جهان بجنگید، تا احساس کردم دیگر مسأله از این حرفها گذشته است و خطر، اساس جمهوری اسلامی را که با خون پاک هفتاد هزار شهید و معلولیت بیش از یکصد هزار نفر به وجود آمده بود تهدید می‏کند، دیگر تاب نیاوردم تا شما بجنگید و از پیروزی شما به نفع مقاصد شوم سیاسی ضد انقلاب بهره‏برداری شود، لذا درد دل نمودم. شما در هر کجا که هستید با کمال دقت مراقبت کنید تا ضد انقلاب به مقاصد پلیدش نرسد.

افسران، درجه داران، و سربازان رشید اسلام، شما خوب می‏دانید که منافقین که امروز به عنوان طرفداران پر و پاقرص «بعضیها»[1] اطراف آنها را گرفته‏اند و به بهانه طرفداری از آنان دست به انفجار و درگیری مسلحانه می‏زنند و هر روز در گوشه‏ای تشنج می‏آفرینند، همانها بودند که از روز اول پیروزی انقلاب، شعار انحلال ارتش را سرمی‏دادند.

من با قدرت ملت دلاور، مقابل ضد انقلاب که تصمیم گرفته است بعضی افراد را بهانه قرار داده و علیه شما هر روز دست به اغتشاش بزند خواهم ایستاد.

شما ارتشیان و پاسداران، بسیج، ژاندارمری و شهربانی و تمامی نیروهای مردمی مسلح و تمامی مردمی که جانتان را برای اسلام و ایران فدا می‏کنید، بهوش باشید که اسلام را معیار حرکتهای خود قرار دهید.

امروز منافقین و جبهه ملی و حزب دمکرات و تمامی ضد انقلابیون دست در دست یکدیگر گذاشته‏اند تا شما و انقلاب پاک ملت را نابود کنند.

مگر نمی‏بینید که هر روز در گوشه‏ای جمع می‏شوند و دست به خرابکاری می‏زنند؟

مگر نبود که اگر حضور شما نبود، آبروی انقلاب شما را در جهان ریخته بودند؟

مگر اعلامیه‏های اتحادیه کمونیستهای ایران را ندیده‏اید که به بهانه پشتیبانی از یک نفر، به تمام مقدسات شما توهین کرده‏اند؟ شما مردم عزیز هوشیار باشید و آرامش خودتان را حفظ کنید و به انتظار حکم خدا باشید.

سعی کنید اخلاق اسلامی را همیشه در مد نظر داشته باشید و از شعارهای زننده پرهیز کنید و با حضور دائمی خود، کیْد هرج و مرج طلبان را خنثی کنید. و بدانید که گناهی بزرگتر از این نیست که خدای ناکرده در مقابل ضد خدا و ضد مردم ساکت باشید و پاداشی بالاتر از حضورتان در مقابل ضد انقلاب نمی‏باشد. آرامش را حفظ نمایید و در حفظ وحدت و اخوت اسلامی کوشش نمایید.

از نفس گرم ولی اللَّه اعظم- عجل اللَّه تعالی فرجه- می‏خواهم که از خداوند تعالی تقاضا فرماید که همه ما و همه مقامات و تمام ملت شریف را توفیق عمل به اسلام و قوانین اسلامی عطا فرماید و تعجیل در ظهور بقیة اللَّه- روحی فداه- نماید.

درود و سلام بر شهدا و خانواده محترم و شریف و مقاوم آنها. سلام بر معلولین عزیز و مقاوم اسلامی. و السلام علی من اتبع الهدی. روح اللَّه الموسوی الخمینی.» (صحیفه امام، ج‏14، ص: 472 ـ 476)

ـ پیام به ملت ایران؛ تجلیل از شهدا و خانواده ‏های معظم آنان (1360)

«بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

گرچه فقدان شهیدان عظیم الشأن برای ملت خسارتی عظیم و برای بازماندگان محترمشان مصیبتی جانکاه و به دوش همه ما سنگینی می‏کند، اینان سرمایه‏های بزرگی بودند جبران ناپذیر، و برادران و فرزندانی بودند که همه را به سوگ نشاندند، لکن آنچه مایه تسلی است خدمت ارزنده بزرگی است که اینان با همت عظیم خود به اسلام و کشور کرده‏اند. اسلام از صدر اول تا کنون فداییان بزرگ داشته؛ و رسول معظم- صلی اللَّه علیه و آله- و ائمه معصومین- علیهم السلام- چه رنجها که در راه این هدف مقدس کشیدند و چه فداکاریها و جانبازیها که کردند. عزیزان شهید ما نیز قدم به جای پای آنان گذاشتند و برای اسلام و وطن خود سرفرازی ایجاد نمودند.

درود خداوند و سلام انبیا و اولیای عظام- علیهم الصلوات و السلام- بر جان پاک این جان‏نثاران، و نثار مادران و پدران و بستگان آنان که با سرفرازی چنین فرزندانی در دامن خود تربیت کردند و آنان را با روی گشاده تقدیم اسلام نمودند. رحمت خداوند تعالی بر شهدای پاکدل و بر بازماندگان صبور و شجاع آنان. و السلام علی عباد اللَّه الصالحین. روح اللَّه الموسوی الخمینی‏» (صحیفه امام، ج‏14، ص: 477)

ـ سخنرانی در جمع مسئولان شهربانی، آگاهی و دادستانی؛ وضع پلیس در دنیا (1361)

«وضع پلیس در دنیا و در رژیم سابق این بود که همه در خدمت قدرتمندان بودند. و نقشه آنهایی که می‏خواستند در کشورها سلطه پیدا کنند و نمی‏توانستند که همه مردم را تحت نظارت قرار دهند، این بود که یک نفر یا افراد مقتدری را بر سر همه بگمارند؛ مثل رضا خان که یک آدم قلدری بود و به اسم «نجات ایران» وارد شد و همه قدرتها را در دست گرفت و در اختیار انگلیس قرار داد.

پلیس در دنیا در خدمت مردم و بیچاره‏ها نیست، در دنبال قلدرهاست. و اینکه می‏بینید همه قدرت‏ها نسبت به ایران بد شده‏اند و هر موضوع کوچکی را بزرگ و هر امر بزرگی را کوچک می‏کنند، به خاطر این است که پلیس و ارتش امروز ما غیر از همه کشورهاست. پلیس با مردم مختلط است. الآن پلیس با سایر ارگانها با هم و همه در خدمت مکتبی هستند که سالها کوبیده شده است. خدا خواست که این کشور را نجات داد و این هم یک نعمتی بود که متوجه این مسائل بشوند.

اینکه می‏گویم «دنیا چیزهای کوچک خود را بزرگ و آنچه مربوط به ماست، با بی‏توجهی از آن می‏گذرد»، همین قضیه موزه عباسی‏[2] بود که آن قدری که من مطلع هستم، راجع به آن اصلًا چیزی ذکر نکرده‏اند، در حالی که این موضوع یکی از مسائل مهم پلیسی بود که اگر یک کشور دوست آنها صد مرتبه کمتر این کار را انجام می‏داد، آنها بزرگ می‏کردند.

اینها از ایران ترسیده‏اند؛ نه از افراد، بلکه از این انسجام و اینکه پلیس و ارتش و دولت در خدمت مردم هستند و مردم پشتیبان آنها می‏باشند که اگر برای یک پلیس در خیابان گرفتاری پیدا شود، مردم در رفع آن همکاری می‏کنند.

و این مطلب را باید همیشه در ذهن داشته باشید و به پرسنل خود تذکر دهید که هنوز دستها در کار است و آنها غافل ننشسته‏اند. آنها یک چیزی را از دست داده‏اند که آن چیز منشأ است که همه چیز را از دست آنها بگیرد. و این مسأله از منطقه هم گذشته و به خود امریکا رسیده است و این به خاطر آن است که همه در خدمت اسلام هستند و پلیس هم در خدمت اسلام است و همین کارهای شما عبادت است و شما در مقابل خداوند تعالی برای کشف این مسأله ارزش دارید، چون شما به کشوری آبرو می‏دهید که برای خدا قیام کرد. و من باید از این کشفی که کردید تشکر کنم که زحمت کشیدید و ماهها روی آن کار کردید. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.» (صحیفه امام، ج‏16، ص: 340 ـ 341)



[1] - اشاره به ابو الحسن بنی صدر، که پس از خلع از مقام فرماندهی نیروهای مسلح، دفتر کار خویش در نهاد ریاست جمهوری را به مرکز تجمع سران سازمان منافقین مبدل ساخته بود.

[2] - اشاره به سرقت از موزه رضا عباسی و دزدیدن اشیاء عتیقه از آن بود که مأموران آگاهی در اندک مدتی موفق به کشف قضیه و دستگیری سارقان شدند. امّا این موضوع با تمام اهمیتی که داشت، در رسانه‏های گروهی خارج بازتابی نداشت.

انتهای پیام /*