امروز با امام: سیزدهم اردیبهشت

ـ نامه تشکر به آقای حیدرعلی جلالی خمینی (1346)

ـ تلگراف‏ تسلیت به آقای سید محمد شیرازی؛ شهادت سید حسن شیرازی (1359)

ـ حکم انتصاب آقای سید علی غیوری به عنوان نماینده ولی فقیه در هلال احمر (1361)

ـ بیانات خطاب به آقای محمد هاشمی؛ شورای سرپرستی صدا و سیما (1361)

ـ نامه به آقای اسماعیل سهرابی، رئیس ستاد مشترک ارتش؛ قدردانی از خدمات ایشان (1367)

ـ حکم انتصاب آقای علی شهبازی به سمت رئیس ستاد مشترک ارتش (1367)

ـ نامه به آقای محمد امامی کاشانی؛ رسیدگی سریع به شمارش آرای انتخابات مجلس (1367)

کد : 3606 | تاریخ : 13 اردیبهشت 1400

امروز با امام: سیزدهم اردیبهشت

 

ـ نامه تشکر به آقای حیدرعلی جلالی خمینی (1346)

«خدمت جناب مستطاب عمادالاعلام و ثقة الاسلام آقای جلالی- دامت افاضاته‏

مرقوم شریف واصل، اینک که شخص آورنده از مکه معظمه مراجعت نموده به جواب مبادرت شد.[1] سلامت و توفیق جنابعالی را از خداوند تعالی خواستار است. امید است موفق به خدمت برای شرع مطهر و مسلمین باشید. از جنابعالی امید دعای خیر دارم. و السلام علیکم.» (صحیفه امام، ج‏2، ص: 132)

ـ تلگراف‏[2] تسلیت به آقای سید محمد شیرازی؛ شهادت سید حسن شیرازی (1359)

«از خبر تأسف بار و مصیبت وارده متأثر شدم و آن را به جنابعالی تسلیت می‏گویم. در این گونه ترورهای ناجوانمردانه که به وسیله ایادی مزدور بعث عراق صورت می‏گیرد، دست جنایتکار امریکای جهانخوار به وضوح پیداست؛ که امید است با هوشیاری و اتحاد کامل مسلمانان بزودی قطع گردد.

از خدای تعالی سلامت و موفقیت آن جناب را مسألت دارم. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته. روح اللَّه الموسوی الخمینی» (صحیفه امام، ج‏12، ص: 273)

ـ حکم انتصاب آقای سید علی غیوری به عنوان نماینده ولی فقیه در هلال احمر (1361)

«جناب حجت الاسلام آقای حاج سید علی غیوری- دامت افاضاته‏

از آنجا که سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یک مؤسسه عام المنفعه و سازمان کمک‏رسانی به طبقه محروم و گرفتار می‏باشد و مکرراً درخواست نماینده‏ای از این جانب داشته‏اند، بدین وسیله جنابعالی به سمت نمایندگی از طرف این جانب در سازمان مزبور تعیین می‏شوید که ان شاء اللَّه تعالی ضمن راهنماییهای لازم و نظارت بر امور، هر چه بیشتر مسئولان این مؤسسه را در انجام وظایف خطیر و حساسی که به عهده دارند راهنمایی کنید، و با ارشادهای معنویِ خود، آنها را در کمک به محرومان و مستضعفان آماده‏تر سازید. امید است با همکاری یکدیگر این وظیفه اسلامی و انسانی را به نحو احسن انجام دهید. ان شاءاللَّه موفق باشید.» (صحیفه امام، ج‏16، ص: 243)

ـ بیانات خطاب به آقای محمد هاشمی؛ شورای سرپرستی صدا و سیما (1361)

«برای هماهنگی بیشتر، بهتر است شورای سرپرستی صدا و سیما را رؤسای سه قوه تشکیل دهند. زیرا آنها می‏توانند پس از تصمیم‏گیری بدون واسطه، مدیر عامل را در جریان امور قرار دهند.» (صحیفه امام، ج‏16، ص: 244)

ـ نامه به آقای اسماعیل سهرابی، رئیس ستاد مشترک ارتش؛ قدردانی از خدمات ایشان (1367)

«تیمسار سرتیپ اسماعیل سهرابی‏

از زحمات شما در دوران ریاست ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی می‏شود. شایسته است که با توجه به تجارب و معلوماتتان در امور نظامی، از وجود جنابعالی در مشاورت شورای عالی پشتیبانی جنگ استفاده به عمل آید.» (صحیفه امام، ج‏21، ص: 37)

ـ حکم انتصاب آقای علی شهبازی به سمت رئیس ستاد مشترک ارتش (1367)

«سرکار سرهنگ ستاد، علی شهبازی‏

با توجه به شایستگی و تعهد دینی و انقلابی که از شما گزارش شده است، به درجه سرتیپی مفتخر و به ریاست ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب می‏گردید. توفیق شما را در خدمت به اسلام و نظام جمهوری اسلامی از خداوند متعال مسألت می‏نمایم.» (صحیفه امام، ج‏21، ص: 38)

ـ نامه به آقای محمد امامی کاشانی؛ رسیدگی سریع به شمارش آرای انتخابات مجلس (1367)

«جناب حجت الاسلام آقای امامی، عضو شورای محترم نگهبان‏

جنابعالی می‏دانید که این جانب هیچ گاه میل نداشتم در مورد انتخابات مسئله‏ای بگویم؛ ولی اوضاع را به صورتی دیدم که اگر پا در میانی نمی‏کردم به اصل نظام و اسلام، آن هم در شرایط کنونی، صدمه می‏خورد. البته شورای محترم نگهبان در دوره قبل، در ظرف 31 روز، تمام حوزه‏ها را تأیید یا ابطال و یا متوقف کرد. ولی در این دوره که وضع هم حساستر است، تا به حال که 26 روز از انتخابات می‏گذرد، شما از 196 حوزه فقط 45 حوزه را تأیید کردید. اگر در تهران به عقیده شما اختلاف بود، رسیدگی به شمارش آرای شهرستانها که ممکن بود. باید سعی شود حقی از بین نرود. شما هم تمام تلاش خود را بنمایید تا لا اقل تکلیف انتخابات مرحله دوم از دوره سوم را روشن کنید. قابل ذکر است که نماینده این جانب‏[3] و دو نماینده شورای محترم نگهبان که از طرف آقایان برای رسیدگی به وضع انتخابات تهران تعیین شده بودند، چند روز قبل نزد این جانب آمدند و به صحت و سلامت انتخابات تهران شهادت دادند. ان شاء اللَّه موفق باشید.» (صحیفه امام، ج‏21، ص: 39)



[1] - امام خمینی به واسطه اقدام ساواک در جلوگیری از رسیدن نامه‏هایشان به دست مخاطبان، می‏کوشیدند از راههای دیگری نامه‏های خود را ارسال دارند.

[2] - این متن بخشی از تلگراف امام خمینی به مناسبت شهادت سید حسن شیرازی به دست عمال رژیم بعث در بیروت است که خطاب به آقای سید محمد شیرازی مخابره شد و روزنامه« انقلاب اسلامی» همین مقدار را درج نموده است

[3] - آقای محمد علی انصاری کرمانی

انتهای پیام /*