پایان نامه ها

کد : 3157 | تاریخ : 31 تیر 1398

پایان نامه ها

پایان نامه نوشتاری است که در آن پژوهشگر موضوع یا سوالی را بررسی کرده و از راه تجزیه و تحلیل و یا  تجارب عملی و یا آزمایشی به پاسخ آن می­رسد.

پایان نامه دکترا باید موضوع  مناسب و جامعی داشته باشد و بیانگر پدیده یا نتیجه­ ای جدید باشد. پایان نامه اساس و پایه بسیاری از تحقیقات علمی و اکتشافات محققین می باشد.

اما پایان­ نامه به دلیل تکثیر بسیار محدود نسخه، آرشیو آن در یکی دو مرکز، آن هم با شرایط خاص و محدودیتهای دسترسی و عدم اطلاع­رسانی برای عموم، جزو دور از دسترس­ترین منابع مورد استفاده محققین می­ باشد.

در صورتی که پایان نامه جزو مهمترین منابع تحقیقاتی است. گاهی موضوعاتی بسیار دقیق، ناب، کاربردی و علمی وجود دارد که فقط و فقط به دلیل عدم اطلاع­ رسانی مناسب، به صورت مهجور در می­ آیند و شاید سالها مراجعه­ ای به آن نمی­ شود.

پایان نامه جزو منابع مهم برای محقق است. بخصوص برای دانشجویان و طلبه­ هایی که در صدد نوشتن پایان­ نامه خود هستند. آشنایی و باز شدن ذهن با موضوعات، کلیدواژه­ ها، ساختار پایان نامه، قسمتها و مطالب مهم پایان نامه و ... .

در کتابخانه تخصصی امام خمینی، تاکنون بیش از 1000 عنوان پایان نامه با موضوعات اصلی کتابخانه جهت استفاده پژوهشگران گردآوری شده است.

مشاهده لیست پایان نامه ها

 

 

انتهای پیام /*