روستای سیرو

کد : 3151 | تاریخ : 23 اردیبهشت 1398

روستای سیرو

حضرت امام در ایام تعطیلات حوزه و ایام تبلیغی از شهر قم خارج شده و در شهرها یا روستاهای دور و نزدیک اقامت می‌کردند. این امر پس از ازدواج‌شان به صورت خانوادگی تداوم داشته است.

یکی از اماکنی که امام در دوران رضاخان به این منظور به آن محل سفر کره‌اند روستایی به نام سیرو است که در منطقه ییلاقی کهک قم واقع شده است. حضرت امام در زمانی که مرحوم آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی به آنجا سفر کره بودند، به همراه آیت‌الله العظمی گلپایگانی و چند نفر دیگر به آن محل رفته و مدت یک ماه رمضان در آنجا در داخل چادر ساکن می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی محقق داماد در این خصوص می‌گوید: یک محلی است بیرون قم که چهار فرسخی قم است. آنجا را الان می‌گویند سیرو. آنجا الآن یک باغچه هزارمتری است. این باغچه الان جزو اموالی است که به مادر من رسیده است و الان در ملک ما است، اینجا یک اتاق وجود دارد، به خاطر دارم، امام یک بار از من پرسیدند آن فدکتان را هنوز دارید؟ گفتم: هنوز هست. گفتند: ما یک ماه رمضان با آقای گلپایگانی بیرون این باغ توی بیابان‌ها چادر زدیم و روزها می‌آمدیم خدمت آقای حاج شیخ [شیخ عبدالکریم حائری] و توی همین اتاق درس می‌خواندیم.

انتهای پیام /*